Laulut, liiketalous ja muut

”Elektronisten kappaleiden koko tarkoitus on turvallinen laiduntaminen”

  • Cory Doctorow

Cory Doctorow, kanadalainen toimittaja ja myös off-beat-blogin Boing Boing, päätoimittaja ja lobbaaja, joka kannattaa tekijänoikeussääntöjen vapauttamista, ja voittoa tavoittelemattoman järjestön Creative Commons puolestapuhuja, joka on sitoutunut laajentamaan innovatiivisten teosten valikoimaa toiset rakentaa laillisesti ja jakaa. Doctorow ja muut säveltävät edelleen laajasti apokalyptisistä muutoksista, jotka koskevat koko immateriaalioikeutta ja tietyillä kappaleita.

Tässä lyhyessä artikkelissa tarkastelemme YHDYSVALLAT -teollisuuden edessä olevaa katastrofia laulusektorin portaalin ilmentymän kautta, mikä on helppo sektori, toisin kuin auto- tai voimantuotannossa. Tämän esimerkin yksinkertaisuudessa voimme kuitenkin löytää joitain oppeja, jotka liittyvät kaikkiin markkinoihin.

Michael Arrington kertoo verkko-artikkelissaan ”Tallennettujen kappaleiden välttämätöntä maaliskuuta ilmaiseksi -suunnassa” Michael Arrington kertoo, että kappaleiden CD-myynti on edelleen laskussa hämmästyttävän nopeasti. ”Artistit, kuten Royal Prince ja Nine Inch Nails, huijaavat tunnisteitaan ja joko joko antavat musiikin pois tai ilmoittavat seuraajilleen varastavan sen … Radiohead, jota heidän taginsa, Capitol Records, ei enää hallitse, asetti tuotemerkin- uusi elektroninen albumi myytävänä verkossa kaikista kustannuksista, joita ihmiset haluavat kuluttaa siitä. ” Kuten monet muut ovat toistaneet viime aikoina, Arrington muistuttaa meitä siitä, että ellei voida tuottaa tehokkaita laillisia, teknisiä tai erilaisia ​​ihmisen aiheuttamia tuotannon esteitä, ”suoraviivainen taloudellinen käsitys määrää, että kappaleiden hinnan on oltava nollaan saakka. kun enemmän ”kilpailijoita” (tässä tapauksessa toistuvia yleisöjä) tulee markkinoille. ”

Ellei yleismaailmallisen tekijänoikeussopimuksen allekirjoittaneet suvereenit hallitukset ryhtyä radikaaleihin toimiin, kuten ehdotettuun musiikkiverovelvollisuuteen toimialan tukemiseksi, käytännössä ei ole taloudellisia tai oikeudellisia esteitä, jotka estäisivät nauhamaisen musiikin hinnan putoamisen ehdottomasti. Vastauksena muusikot ja myös tunnisteet palautuvat mahdollisesti keskittymään moniin muihin voittovirtoihin, joita voidaan ja voidaan käyttää hyväksi. Erityisesti nämä koostuvat elävästä musiikista, tavaroista sekä heidän musiikinsa minimaalisista fyysisistä jäljennöksistä.

Kirjailijan Stephen J. Dubnerin mukaan ”Jaggerin johtamassa Rolling Stonesin viisain asia on bändin tyttömäinen, yrityksen menetelmä kiertueelle. Popmusiikin talouteen sisältyy kaksi pääasiallista tulovirtaa: levymyynti ja myös kiertueella saatavat tulot. Levymyynti on a) epävarma ja b) jakautunut useiden osapuolten kesken. Jos opit vain tutkimaan tehokkaasti, toisaalta ansiot – koostuvat paitsi lippujen myynnistä, myös yrityksen sponsoroinnista, t-paitojen myynnistä ja niin edelleen , – voi olla järkyttävää. Voit periaatteessa hallita ansaitsemiasi summia lisäämällä vielä enemmän päiviä, kun taas myymäsi levyjen määrän hallinta on vaikeaa. ” (”Mick Jagger, Earnings Maximizer”, Freakonomics-blogi, 26. heinäkuuta 2007).

Saavuttaaksemme ratkaisun elektronisen median tuottamiin ongelmiin laulusektorilla, etsimme markkinoiden luotettavinta tietoja. Tiedot tulevat Neilsen SoundScanin kautta, joka ylläpitää järjestelmää tietojen keräämiseen ja myynnin seuraamiseen. Tämän sarakkeen aiheeseen liittyvimmin SoundScan toimittaa virallisen tekniikan kappaleiden ja musiikkivideotuotteiden myynnin seuraamiseksi kaikkialla Yhdysvalloissa ja myös Kanadassa. Yhtiö kerää tietoa viikoittain ja antaa sen helposti joka keskiviikko tilaajille kaikesta kappaleteollisuudesta. Ne koostuvat asiakirjaliiketoiminnan johtajista, kustantamoista, musiikkikauppiaista, riippumattomista markkinoijista, elokuvien kotiviihdevalmistajista ja myös edustajista sekä muusikoita seuraavista yrityksistä. Koska SoundScan antaa myyntitiedot, joita Billboard, johtava kauppajulkaisu, on käyttänyt kappaleiden graafien luomiseen, tämä rooli tekee SoundScanista virallisesti musiikkiteollisuuden virallisen myyntitietolähteen.

Quo vadis? Neilsen Soundscanin mukaan ”Hajanaisessa mediamaailmassa, jossa innovaatio muuttaa asiakaskäyttäytymistä, musiikki on edelleen jokapäiväisen elämämme äänirata. Songs 360 2014: n mukaan Nielsenin kolmas vuosittainen kattava tutkimus mieltymyksistä, käytännöistä ja mieltymyksistä Yhdysvaltain musiikin kuuntelijoista 93% maan väestöstä kiinnittää huomiota musiikkiin ja sijoittaa yli 25 tuntia viikossa sopeutumiseen suosikkilauluihinsa. ”

Suurimmalle osalle amerikkalaisia ​​musiikki on johtava viihdetapa. Vuoden 2014 tutkimuksessa 75% osallistujista ilmoitti valitsemansa ennakoivasti kuuntelemaan kappaleita muun kodin viihdeohjelman kautta. Musiikki kuuluu elämäämme kaikkina vuorokauden aikoina. Neljäs kappale kappaleista kuuntelee autoa ajaessasi tai ajaessasi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *